4

   Yerden üçlüyü oynayıp dam ile kazanırsanız batı asın ortağında olduğu izleni-mini alabilir. Eltutunca bu rengi oynayarak bir tempo kazanmanıza  imkan vere-bilir.

                                      85

                                 ARDV  

   Renk kontratına oynarken  kozları temizlemeden   bu renge yerden  iki kaybı-nızı defos etmek isteyebilirsiniz. Batıda iki parça olma ihtimalini düşünerek ren-gi yerden ele doğru oynayıp dam ‘empası’ yapın ve ası çektikten sonra valeyi oynayın. Bunun zararı yoktur, eğer batı  ruanın do-ğuda olduğuna inanırsa de-foslarınızı yaparsınız.

                            RV104

                             AD5

   Bu kartlarla dışarda koz varken elinizden kaybınızı defos etmek isteyebilirsi-niz. Yerin başka antreleri varsa en iyi plan ası çekmek  beşli ile yerin ruasına  gitmek ve  yerden valeyi oynamaktır. Doğuda bu renk bitmişse damın ortağında olduğunu düşünerek çakmaz.

   Usta elden ele geçerken de rakibe karışıklık tohumları atacak fırsatları kaçır-maz.

                            AR6

                            D42

   Bu renkte yere geçerken, bilhassa başka renkten korkuyorsanız, ikili yerine dörtlüyü oynayın. Rakiplerin her biri  ortağının apel verdiğini düşünüp el tutun-ca bu rengi dönebilir.

   Bir çok durumlarda boşlamak elinizin gücünü gizlemek için en iyi yoldur. He-le biraz da sinyal paraziti yapabilirseniz.  Oyun başında löveleri boşlayarak ra-kiplerin durumu anlamalarını zorlaştıra-bilirsiniz.

   Zafiyetinizi gizlemek daha zordur ama genel olarak ters prensipler uygulanır. Zayıf renginizdeki en büyük kartı vererek güçlü olduğunuz izlenimini uyandırıp rakiplerin başka bir renge dönme-sini sağlayabilirsiniz.

                            964

                            D7

   Bu renkte doğu küçük bir kart oynarsa damı oynamanın hiç bir zararı yoktur. Batı bu renkte güçlü olduğunuzu düşünüp başka bir şey deneyebilir.

   Yanıltıcı tesirinin yanında sağınızın oynadığı renkte en büyük kartı oynamak için teknik sebepler de vardır. Büyük kart oynayarak  rakiplerde antre problem-leri yaratabilirsiniz